nukilan hati

Jan 24, 2012

pagi nan indah

dia datang dengan khabar gembira
sapaan suara yang meruntun jiwa
aku yang dibuai dek mimpi indah
terkejut dari lamunan


dan kembali berputar masa
dan kembali bertaut ke masa lampau
dan sketsa sedih kembali melabuhkan tirai

iya, saya mengaku
kebanyakan dari memory tenten
adalah tentang kesedihan meruntun jiwa
yang teruk hanya dirasai sendiri
akibat degil yang tak sudah
akibat tak mampu nak telan apa teman cakap

dan di sini
bertaut kembali
bertentang mata walau disebalik kaca
segala yang perit tiada lagi sengketa
dan itu hanya salah faham segala

sesungguhnya semua ini tanda tanya
yang tak pernah ada sudah
airmata datang dan pergi
berselang seli ketawa senyum nan indah
ya! aku penat tapi aku tak pernah menyesal
dan itu pengakuan bodoh yang aku buat

walau detik gembira datang
aku perlu cuba kuat mengelak
keras dalam tegas
tentang apa yang akan berlaku




0 comments:

Post a Comment

♛ copyright ✿ FATIN FARAHIN ✿ tenten ◕‿◕ ♛