nukilan hati

Sep 28, 2011

Resah meniti situasi


.aku hanya menulis ikut kata hati.
.menaip menarikan jari 
sepantas yang aku mampu.
.melahirkan apa yang berlari di minda.

.tak pernah aku terfikir untuk ber'karya' seperti ini.
.mungkin ini yang termampu untuk aku lakukan.
.meluahkan segala yang ingin di kongsi.
.memori indah yang tak akan kembali.
.walau duka yang ku terima.
.ku tak pernah berkira.
.kerana semua yang berlaku ada hikmahnya.

.kita pun tak tahu.
.cuma aku pasti.
.kita sentiasa belajar dari apa yang berlaku.
.walau kita tak pernah sedar semua itu.

.semakin dewasa.
.semakin matang.
.semakin kuat.
.semakin tabah.
.semakin cekal.
.meniti hari mendatang.
.hanya berbekalkan pengalaman semalam.

.aku insan biasa .
.punya hati dan perasaan.
.cuma degil yang berlebihan .
.membuatkan aku resah meniti hari.

.aku mampu berfikir.
.tapi setelah melakukan itu dan ini.
.entah kenapa diri ini.
.tidak suka berfikir sebelum bertindak.
.pedih rasa hati bila tersalah langkah.
.pasti lah kannn.
.semua orang pun begitu.

.maafkan aku jikalau ada yang terguris.
.maafkan aku jikalau ada yang terasa.
.mungkin dengan kelakuan.
.mungkin juga dengan kata-kataku.
.dan mungkin dengan bahasa tubuh badan.
.kadang kala aku tak pernah terfikir.
.untuk memberi respond yang sebegitu.
.TAPI itulah aku.

+ AKUADALAH A K U +

0 comments:

Post a Comment

♛ copyright ✿ FATIN FARAHIN ✿ tenten ◕‿◕ ♛