nukilan hati

Sep 11, 2010

hati resah,,,,.......geram jugak!!!

hidupnya bahagia kluarganya ramai
TAPI!!
susahkan perlu apanya??
keluarga bila ini satunya
hidup kasih menumpang suka
heiiissshhh...
mak cik!!pak cikk!!
anak ada didik apa??
sama tapi juga dirinya sndiri
hormat tiada juga
bukan hanya anak
menantu sama cicit juga angkat
keluarga itu..
perasaan juga hati tiadakah??
selamba muka tertempek saja
seperti nampaknya mereka tuannya
aduh!!hati sakitnya
pikirkan tolong hati si bongkoknya
dia hati tawu apa kita?
paham tolonglah
dianya bongkok sudah
kerjanya juga tak bisa selalu
adanya tamu tapi
juga perlu dia kuatkan
minum makan sedia perlu juga
tetamu adanya layanan pasti juga perlu
orang tua si bongkok rupanya
asalnya..rupanya..awalnya..
emanglah kiranya terbukanya hati
tiada kisah!!sukanya lagi ada
emangnya tetamu dia sukakan
tapi adab tamunya tawu harusnya mereka
manakan sedap klunya lebih hari 3
masaknya kena dia juga..
juga rasa penatnya si tua
hatinya keluarga itu tiadakah??
helloooo???
mana perasaan nya mana???
emangnya sorok d mana udahnya??
itu ingat sama homestay ada??
si tua itu tiadanya homestay,okey??
TOLONGLAH!!
perasaan pahamkan keadaannya si tua!!!!
 
 
##%*^^kjadian ni brlaku pada raya bknlah thun ini saja..juga thun sblm2nya..bknlah brmaksud mghalau mreka suma..tp kan..pahamlakan..klu da tiap2 thun mcm nih..bkn ny tader umh sndri meh..umah parents dy ad..cma tader org jerk..korg ramai..pegi la sne..kmas umah tuh..bkn umah tu nak roboh pn..umah tu lg chanteks dr umah nenek aku lah!!klu da taw mnumpang umh nenek aku tuh,pndy2 r phm kadaan kt ctu..korg tuh ramai okek!!ini tdk..ble ktorg g sne..ktorg plak yg da mcm pndtg aseng..bkn ny ktorg ta sllu dtg..aku rpat sgt ngn nenek okek..ksian aku tgk nenek tuh..nk d ckp ny..aku tawu..tak smpailah hti dy na ckp cm tuh..weyhh...umah nenek korg tuh ad laa...blk laaaa!!ap plak na mnyemak kt umah nenek aku!!aku ta kesah la klu na kongsi nenek!!tp tolong hrmat okek!!dia bkn utk d buli!!emang bukan korg yg soh dy msak sume2..tp kn slaku tuan umah,dy tetap kne buat kn??korgggg...dy perlu rehat lahhh...tak mo lahhhh...menci laahhh!!!

0 comments:

Post a Comment

♛ copyright ✿ FATIN FARAHIN ✿ tenten ◕‿◕ ♛