nukilan hati

Sep 8, 2010

malam ITU!!

sungguhhh...malam niii...sesangtlah tidak tenterammm..ap yg aku rasakan ini bukah seperti biasa...udahnya seperti bertepuk sebelah tangan...maw pikir ap pun udah enggak boleh ini...asek ingtkn c dia!!ap perlu aku buat nihh...napa ak perlu bgini!!mgkin sbb khdiran c dia pada mlm bezday ak ituk kot!! da sebulan kot!! nk lupakan...bersalah nya akan mnebal!!

tawu ap sebabnya????
dia dtg nya dari slangor..aku nya d jhor!
may b ada y katakan   
    "alah!takdelah jauh sgt!!3-4jam jerk!!"        
tapikannnn...ssh meh ada insan yg brnama lelaki snggup dtg hnya smata-mata nk brjumpa dgn seorang gades y brada d 'prantauan'  dan mngucapkan sendiri dgn mulutnya sendiri dan melihat reaksi si gades 'chumiilll' ini menerima kehadiran nya yg sekadar utk mngucapkan....

aku!!yg ditipu hidup oleh teman baeknya a.k.a teman aku dari skul rendah..yg katanya mahu berikan hadiah pmberian c dia!! dan kbtulan pada malam itu..aku dgn tiba2nya trjadi tersangat2lah rajen coz!!!! telah mengikuti 'sebutir' ceramah...ups!!aku gunakan prkataan -sebutir- d cni adalah dsbabkan..cramah tersebut tlah mmberikan aku sbuah pngalaman dan pengajarn(ilmu) yg trsangatlah brharga!! bukankah pggunaan sebutir itu juga sesuai utk permata!!itu sebablah aku gunakan perkataan itu punya sebutir!! (=
-ha!!!sambg balik-

n aku dngan lurusnya mngatakan kwan baek c dia mlalui mesej lah.. 
>tidakkah anda boleh mnyediakan segalas plastik(erk,rse cm pnggunaan yg slh!mf yer) dan meletakkn hadiah y brhrga trsebut d dlam sangkar y bgitu indah(prumpamaan bg itu punya plastik)?? dan sterusnya anda y bijak pandai bolehlah mnggantungkan ia d pagar kolej kediaman ku!!dan sejurus aku slesai dgn ceramah permataku itu,aknku gegas ke tmpat kjadian utk mngambilnya!!< winggg ^^
ehekkkkk~ dgn rgkas!!! >ta bley lah!!!,kne jmpe jugak2!!< "urghhh!!mgada2...nk kene jmpe jgak la puleeekkk..aku bab2 nk jmpe laki nih mmg agak berat lohhhh...memlm la pulek!!lgi berkali ganda lah malasku ituhhh..
n jam telah berada dalam kawasan 12pagi..tidakkah lgi dia(kwn nya itu) muncul..ni yg hangen aku nk trbang nihh!!!@@ jarum jam terus merangkak  mnjalankan tugas mutlaknya dgn brdedikasi..sekitar jam 1-2pg!!dy muncul..kataku jmpe kt pntu pagar blkg!(blkg bkn brmaksud d ujung dunia trperosokk ttpi ianya brdekatan dgn kafe..yeahh..kwnnya itu brsama moto yg agak kukenali!!moto c dy!!urghhh...
aku: cm ne boleh??
kwnnya: aku bli kt dy b4 dtg cni..dy y na jual moto nih..aku bli r!!
aku: ap plak??dy kn syg moto dy!!mna blh..eh??mne blh bdk thn1 bwk trnsport!
kwnnya: yg ko skema sgt ni pehal??ala..pndai2 r mo hdup kwn..
aku: tipu lah ko!!ha!!tu pelekat bkn ke logo u..eh??tuh UKM lahh..ap niii??
kwnnya: mnada!lgo klej akulah!(ssgguhny,ak xprcy ap y diktkn dy!ak knl logo UKM)

n aku trasa ada klibat yg bjlan brdekatan dgn ktorgnya kwsn..
<3 ups..fyi,ktorg brdua nih d pisahkn oleh pintu pagar kolejku..udah d kunci pagarnya.. =) <3
ak knal klibat tuh!!knal sgt!!c dy!!hah???dia wat aper ni kt cni??ap sbnarnya niii??????(aku dgn muka terkejut yg tersangat2!!(tp aku cover lah!!)
c dy: mmg ta ley kuar ke??jmpe kejap pn tak ley??
aku: (aku berat hti niii..klu jmpe msti dy nk dok brdua ja..ta ska lah!!) hurmmm...
c dy: sekejap jerr..
aku: okek..jmpe kt dpn.kt bus stop.ctu cerah.

(serius tak der mud gler ttbe!!hellooo??ak spatutnya gmbira mlonjak2 okek??da lme gler ta jmpe dyyy!!rindu nk mati taw tak!!tp malangnya!aku nih ego tggi..ta der mkneny aku nk nunjuk sume tuh..mke ak tersgtlah masam time tuh wlupn hati aku mlonjak kriangn gila2!haha ^^)

##

....dy dok kt pnjuru bustop tuh!!aku brdiri brhmpiran....
c dy: atieee,HAPPY BIRTHDAY yeah sayangsss..(suara dy slow sgt..slowww..lemah..gugup kot!)
aku: thx.. =) thx sgt2 sbb smpy sggup dtg mcm nih..tak sgka sgt kamu dtg..sggup!!ak ta pnta suma nihh.. ermm..blh tak pggl kwn kamu??ta sdap r dok brdua mcm nih..segan(malu) nihh..hm??
c dy: (riak mka dy y na trsnyum td tba2 brubah) call lah dy..

aku scpat kilat call kwnnya..aku ta brniat nk halau dy.aku juz nk kwn dy ad dkt ngn ktorg.elakkn y len trjdi..time tuh rse mcm nk pluk dy jerk!!rindu gila babeng r..haha ^^ ..erm..kwnny tanak dtg lah!!dy soh aku brbual hbez2 dulu ngn c dy!!weyyyhh,tak mo lahh...kwnny tgh minum!!
pas aku ltak call tuh..dy mntak nset aku..ktanya nk call kwn dy tuh..aku trus bg jep..
n..
c dy: beb..cni r dtg!

ta smpy sesaat,kwn dy dtg!!urghh!!nk mati pny kwn!penipu!! n tawu ap jdi??aku cm trkejut gler!!terkedu aku time tuh!!
c dy trus bgun dr tmpatny n trus blah!!tnpa mnoleh lgsung pdaku!!!(weyhh,ap nii,aku nk smbang lg,ta soh pn ko blah)
aku     : bye..(aku ngn slmberny ckp..tp slow je,ta tawu dy dgr ke tak!)

time tuhhh!!perghh..cm trasa lak aku ngn ap y dy buat!!tp kn!!ak pn ta ptut wat mcm tuh..ntah laa..ak ta tawu lah..yg berlaku wktu tuh..aku blk ke bilik dtemani air mata!!aku terasa dgn prangai aku,brslh dgn keadaan td,trkilan dgn pmergian dy..pedihh..tp aku tawu..dy lg pedih rasa!!ada ka patut ak lyan dy cm tuh..kurg2 borak2 r dlu ngn dy!!hellooo???atieee...ap y ko buat niihh??sblum smpy blik aku,ak sggh blk kwn aku..ketuk pntu dy!!dy da tdo lahh..ak ingt dy msih on9!!bla pntu trbukak je,ak trus pluk dy!!nanges kt bahu dy!!ak tak tawu ap aku rse..ak na nanges je..ssh hti ngn keadaan dy..aku tak mo blk dgn prasaan dy y ta mnentu!!spnjg mlm ak call dy..msej..ta ckup ngn no dy,kwanny pny no jugak jd mgsa!!trimas kpd kwn ny yg sudi mlyani ak n c dy!!
kta kwnnya ktorg dua ni mmg gila!!tak brapa btul..mereng!!kjap baek..kjap lg da mcm ta knal lak!!heishhhh...mlm tuh..mmg emosi glerrr..trsgt2!!


spatutnya,esok hari persmaan 8 OGOS 2010,aku perlu ke KLCC ada 'keje' cket time tuh!!tp..aku cncelkn dgn kwn aku..dr 6 org kot pgi,laz2 tggl 2 jep..aku sbb skt kpala gila babeng akibat mnanges ta henti2 dan ta tdo!!yg slbihnya dgn sebab2 yg trsendiri!!agak trkilan sbb ingt nak smbut bezday kt sinun!!tp at last dyrg jep pg..aku tkut sgt na ckp pda teman aku y sorg nih..sian kt dy..coz dy y kne cri org pgi 'keje' tuh..agak tghhri cket ak dpt msej dr tmanku itu,ktanya terkilan gak td coz ingat nk BELANJA aku smpena bezday aku tuh!!urrgghh.. 
mf teman!!ak ta mmpu..
hti aku ta tnteram nihhh...spnjang2 hri aku msej dy!!dgn hti y baek aku hntr msj pdnya katakn nak jmpa sblm dy btolak blk!! "lunch date boley??" dkt kol 4 dy bls "jom jmpa".eh??dy da okek?? ^^ sukeny aku..hehhee..tp knn..tgn aku tym tuh gler r!!sejuk..nervous gler eh!!srius ta tpu!!skali ngn kaki aku pn udah nya sejuk mmbeku..tp,aku kn pelakon trbaek!!brlakon tuh prlu utk mgelakkn memalukn dri sndri..dgn gagahnya ak mlgkn..dgn simple brpakaian t-shrt merah dan slack htam..jmpe!!tym tuh lapar mmg tak ley citer r!! daaahhh..ale2,jmpe kt parkg lot moto y kt dpn kafe tuh..sgguh tdk bradab dibiarnya aku brdiri n dgn rilex ny dy santai brsama moto ksyangan!!urggghhh(hnya dlm hati aku brperang!!lapar la weyyhhh!!) di ajakny kua..ups..mf!!dgn mcm ni pnya keadaan..ta brsedia lah..pkai dgn srba agak tidak meyakinkan dri lah..cm ta sedap lak nk jalan mcm itu pnya keadaan(bju gue yer!!huhheee) ditolaknya pelawaan itu dgn snyuman..mf ye sayangs!! dipujinya aku..kn manis klu senyum mcm nii..

c dy: npelah smlm ta senyum pdny??kuciwa tawu enggak?? 
aku: heisshhh..mflahhh..ta brmksud lgsunglah..seriusss...

ups!!huhhheeee--- 
n....
dan berakhir dengan senyumannn...

selang beberapa hari..ktorg tersngt2lah akrab!!sntiasa brhubung..tak kira msej dan jga call!!ta lupa jugak SKYPE!!yeeeehhhh...
puasa datang!!yeaaahhh!!!gmbiranya akuuu..aku suka bab2 puasa nih..smmgnya aku nih jnis yg malas mkn klu da mmg m.a.l.a.s ni jg sahabat aku!!ehhheeee... smnggu kottt dy gerak aku sahur!!yeeehhh..skenya aku d brikn prhatian..love u sayangs!! ^^


tapiiiii...hnya sampai itu...ttbe...dy mghilang..tak mesej aku lgsung..call??lagikn..taklahhh..ttbe jep!!ap nihh..ak ada wat slh ker??ckplah ngn aku..aku wat ap??npe nihh??da lme kot ta cntact aku!cume 1sept2010 aku dpt comment dr dy kt fb aku..gmbr profle aku..tuh pn juz say >sweet!< dats it!!hellooo???ap y berlaku nihh??? n shngga mlm nih aku msih brfikirkn dy!!aku tawu,aku ta prlu mcm ni!!nape na seksa dri!!tp..aku ske!!mgkn mcm ni kot ak rse bhagia???kn??aku y rse.. ii

\\#+^^ dialog n msej d ats bknlah sebijik2!!hrp mklummm..^^
\\#+^^entry nih smpena sbulan afta bezday ak^^
\\#+^^actlly,nk wjudkn blog nih n msukkn entry pda 8/8/2010,tp dsbbkn pristiwa nih,hrpn hny jd hrpn^^

0 comments:

Post a Comment

♛ copyright ✿ FATIN FARAHIN ✿ tenten ◕‿◕ ♛